barbary falcon


به نظر من در میان پرندگان شکاری,شاهینیان سلطان پرندگان هستند.

در این میان یکی از مطرح ترین گونه ها خود شاهین یا barbary falcon است.

مشخصات پرنده:

35 تا 45 سانتی متر,شبیه بحری(peregrine falcon) است ولی سطح پشتی این پرنده بیشتر قهوه ای و کمتر خاکستری است و در سطح شکم,راه راه عرضی کمتری دارد که در ناحیه سینه بیشتر رگه رگه است و اثری از راه راه عرضی مشهود نیست.تارک آن خرمایی است(نه خاکستری پررنگ مانند بحری).از بالابان بوسیله سطح پشتی پررنگ تر و سبیل های گرد قهوه ای مایل به سیاه مشخص می شود.

زیستگاه:

تپه ماهور ها و نواحی کوهستانی در نقاط خشک و نیمه خشک.در زمستان به دشت کوچ می کند.معمولا روی لبه صخره های مرتفع آشیانه می سازد.

و اما شرح حال ما با این پرنده:

در راه خانه بودم که دیدم یک پرنده فروشی جدید باز شده.حیفم اومد سر نزنم.رفتم تو و در حال تماشای پرندگان بودم که چشمم به یک شاهین جوان افتاد.جلوتر رفتم که ببینمش.خیلی قفس کوچکی داشت.بال سمت راستش هم شکسته بود.پرنده رو قیمت کردم گفت50000تومان.منم که پول همراهم نبود,یکم بیعانه دادم تا نگهش داره فردا بیام بخرمش.خلاصه اون روز واسم مثل یک سال گذشت.فردای آن روز اومدم پرنده رو گرفتم.آوردم حیاط ولش کردم دیدم کلا نه می تونه پرواز کنه,نه می تونه راه بره,نه...

یعنی شده بود یه تیکه پری که چسبوندنش به گوشت!!!

خلاصه من فقط تونستم تا یک هفته زنده نگهش دارم.بعدش با این دنیایه کثیف وداع کرد.دنیایی که مردمش به خاطر یه قرون پرنده به این باارزشی رو از طبیعت میگیرن,در بدترین شرایط نگه داری می کنن.

این قضایا مربوط به پارسال بود که من هنوز با جناب علی اصل آشنا نشده بودم.اگر یکم دیر تر اتفاق میفتاد,حتما با کمک ایشون این پرنده رو به زندگی واقعیش می رسوندیم.

(عکس تزیینی می باشد.)

دوستان یک بارباری الان به کمک شما نیاز داره.راستش من هم بودجه مالیم خیلی ضعیفه وگرنه می خریدمش.اگر مایل به کمک هستید با من تماس بگیرید.09367731458




آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: